1

1
Contact Benieuwd wat ik voor u kan betekenen? Find out More

Webredactie, Content Marketing en Content Management Systemen (CMS)

Als Webmaster en Webcoördinator ben ik operationeel verantwoordelijk geweest voor het plaatsen van content op de websites waarvoor ik verantwoordelijk was. Ik ben bedreven in het schrijven van zoekmachine vriendelijke kopij en kan als geen ander de waardepropositie van een organisatie, een product of een dienst, in een tekst aanbrengen of versterken. In een eerder dienstverband heb ik een webredactie opgezet en communicatie/content plannen gemaakt voor online campagnes. Het werken met Content Management Systemen gaat me van nature goed af en ik voel me snel thuis in een nieuw CMS.

Een website zonder content is als een lege etalage. Door regelmatig nieuwe kwalitatief hoogwaardige inhoud op uw website te plaatsen werkt u aan:

  • Het versterken van de waardepropositie van uw merk/organisatie/product of dienst
  • Het verhogen van interactie met uw doelgroep
  • Het verspreiden van een specifieke boodschap

Geen van deze resultaten moet een doel op zich zijn. Zo wilt u aan uw merk werken om bij consumenten tussen de oren te zitten op het moment dat ze langs de schappen lopen en moeten kiezen tussen u of uw concurrent. U wilt meer interactie met uw doelgroep om beter te begrijpen wat ze bezig houdt en zo uw toegevoegde waarde te verhogen. En een specifieke boodschap kan een strategische stap zijn in een communicatieplan om unieke product eigenschappen beter voor het voetlicht te brengen.

Als webcoördinator heb ik voor verscheidene campagnes Content Marketing plannen opgesteld. In deze plannen beschreef ik onder andere wie welke inhoud in welke mediavorm (Webpagina’s, Blogs, PR artikel, Nieuwsartikel, Video, Beeld, Social Mediapost) op welk moment moest publiceren en welke redactie hieraan vooraf ging. Gedetailleerd meten en analyseren was bij deze plannen een belangrijk component. Zo konden we tijdens de campagne de geplande inspanningen bijstellen en achteraf rapporteren en lessons learned meenemen naar volgende campagnes.

Het genereren van content in een middelgrote organisatie is zelden een “one man's job”. Webmaster, Contenteigenaar, webredacteur, vertalers, grafisch designers, marketeers en productmanagers hebben allemaal een aandeel in de totstandkoming, de opmaak, de optimalisatie, het beheer en de verspreiding van de inhoud. En geen artikel is hetzelfde. Er zitten grote verschillen in doelgroep, publishing platform, levensduur en representatie van de content. Als Webmaster heb ik succesvol samenwerkingsverbanden opgezet waar, met inachtneming van bovenstaande factoren, content optimaal aan de online bezoeker geserveerd kon worden.

In het verleden heb ik gewerkt met een keur aan Content Management Systemen:

  • Spidox.net
  • FirstSpirit CMS
  • SiteCore
  • ModX
  • CMS made Simple
  • Joomla
  • WordPress


0 reacties:

General

© 2013 Matthijs zoekt werk. WP Mythemeshop Converted by Bloggertheme9
Blogger Template. Powered by Blogger.